fredag, januari 16, 2009

Hmhrrhrr (eller hur man nu stavar till en harkling)

Filmen Working Girl, jo jag såg den nog en gång i tiden, men inte minns jag den direkt, och framför allt minns jag inte att Melanie Griffith harklade sig så jäkla mycket i den. Men det gjorde hon, och klipper man ihop allt hennes strup-clearande, som nån har gjort, så blir det ett jäkla harklande. Man är duktig om man själv kan låta bli att harkla sig när man tittar på den här videon.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , / via

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var tvungen att harkla mig så fort jag läste din text.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Haha, ja bara det brukar behövas.

Anonym sa...

Hrm, hrm!! Anmärkningsvärt! Hon röker? Eller så är hon nervös?
Harskel...:-)
M v h Molly Ginger.

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly: Antagligen skulle hon spela försynt.

stella sweden sa...

härrrrkel brukar jag skriva...

;)

stationsvakt@gmail.com sa...

Stella: Är det gotländska för harkel? ;-)

Pumita sa...

Oj, vad det kliar i halsen! *hrm*

Jag tror att hon ville visa att hon har pondus med tanke på att rollfiguren skulle visa sig duktig och driftig och allt vad det nu var.

stationsvakt@gmail.com sa...

Pumita: Tja, jag minns faktiskt inte alls vad filmen handlade om.

Pumita sa...

Jag fick inga bestående men av den heller...

stationsvakt@gmail.com sa...

Pumita: Som det är i fallet med de flesta filmerna.