torsdag, februari 05, 2009

Är inte Googles säker-sök lite väl hårt åtdraget?

Ibland, när jag ska bildgoogla, så råkar "Google's SafeSearch" vara inställt på "Use moderate filtering". Jag ändrar naturligtvis preferenserna till "Do not filter my search results" då, och ibland händer det att jag gör en jämförelse mellan de olika lägena.

Jag hade sett en rolig skämtbild på en tjej i ett kylskåp. Det var en reklambild från 40-talet tror jag. Den var rätt liten, så jag fick för mig att söka på "girl in refrigerator" för att se om jag kunde hitta en större. Jag hittade inget, och det var då jag såg att filtret var påslaget.

Jag ändrade till filterfritt, men det var nästan exakt samma bilder som dök upp ... sånär som på en bild. Den här:



Alltså, ärligt - vad tusan var det med den bilden som gjorde att den tvunget skulle filtreras bort? Okej, man ser ju nån centimeter av rumpskåran, men ändå. "Plumber's butt", "Plumber's crack" och "Builder's cleavage" är visst populära namn på detta fenomen, och jäkla farligt är det väl inte.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Google är amerikanskt. D.v.s. kristen höger. Tänk om barnen ser stjärtskåran? Då är de förstörda för resten av livet.

Anonym sa...

Vilka obekväma brallor.

Anonym sa...

Ser heller inget kylskåp på bilden. Antar att Google tittar på sidan där bilden ligger när de indexerar ...

Daniel sa...

*gör tummen upp för bilden*

stationsvakt@gmail.com sa...

bb: Ja tänk! :-D

Ullah: Ja själv föredrar jag rejält uppdragna - gärna över höftkammen, även om många klagar på't och tycker det är fult.

Anonym: Så är det nog. Både en brist och en fördel kanske. Fast folk är dåliga på att märka bilderna - även jag.

Terra: Kan tro det. ;-D

Martin Klasch sa...

Vad heter hon? :)

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: Stjärta-Berta Rumpelstiltskin.

Martin Klasch sa...

Butt of course! ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: typiskt assberger-skämt. :-D