fredag, februari 13, 2009

Sälen

Fan, det här är inte bra - ansiktet spricker ju. När man är uppe i ottan och har varit ute i kylan och inte har pratat med en enda människa sen igår, ja då väntar man sig ju inte att man ska brista ut i ett gapskratt. Men så blev fallet för mig, där jag satt i mörkret med skärmens flimmer som enda ljuskälla.

I dagens SvD-youtubiana tar de upp såna där klassiska felhörningar i låtar (som förvisso länge har redovisats på den här tillika klassiska sidan). Det som fick mig att nästan skratta ihjäl mig var en felhörning i Mauro Scoccos "Sarah":

Original: "Åh Sarah, kom ut ikväll, jag väntar i hörnet vid Seven Eleven.".

Felhörning: "Åh Sarah, kom ut ikväll, jag väntar i hörnet med sälen i näven.".

(Senare idag kommer jag antagligen att fråga mig vad som var så jävla roligt).
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 kommentarer:

C. Meow sa...

Ha, ha - den var ju jätterolig. Och jag kan se Mauro Scocco, iförd sin trumpna min och med ... sälen i näven. Då hade han nog f-n fått vänta på Sarah ...

stationsvakt@gmail.com sa...

Camilla: Hädanefter kommer jag få helt andra bilder i huvudet när det talas om att klubba säl. :-)

Daniel sa...

Men det är ju kul. Sälen i näven.

stationsvakt@gmail.com sa...

Terra: Har du hört talas om bävernäve, förresten? Mina ungar lärde mig vad det är.

k sa...

Man måste ju passa på att ha roligt när tillfällena ges :) ..och att tänka på hur man ska tolka det i efterhand är väl att gå händelserna i förväg hehe.. för vad spelar det för roll?

Jag tyckte att det var rätt kul, sälen i näven.. Att han inte kom på det själv, den där Mauro!

stationsvakt@gmail.com sa...

The season: Vem vet, sälnäven kanske var hans första förslag, som han senare ändrade. :-)