måndag, februari 02, 2009

Skolvägen

Lotten vill ha reda på våra gamla vägar till lekis eller skolan. Gick jag på lekis? Minns inte. Men här är min väg till skolan som den tedde sig när jag gick i lågstadiet. Jag skulle tro att gångvägen mellan Korpstigen 19 i trånkan till Trångsundsskolan var ca 10 minuter. En gång hittade jag en 50-lapp på vägen. Tidigt 70-tal; fatta hur mycket jag kunde köpa.

Den som känner sig manad och/eller har bloggtorka kan också lägga upp sin gamla skol eller lekisväg.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

6 kommentarer:

jansson sa...

Kul!
Jag härmade.

stationsvakt@gmail.com sa...

jansson: Såg ut att vara en rätt lagom väg. En del farliga korsningar kanske.

Stefan Jansson sa...

Här kommer en annan härmapa.

stationsvakt@gmail.com sa...

Steffe: ja den hade du nästan klarat med förbundna ögon. :-)

Anonym sa...

Jag skulle gärna lägga upp en bild om jag fattade hur jag kopierar en bit av kartan. I och för sig blir det bara ett rakt streck på den som visar vägen, men ändå...

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Print Screen-knappen ju. :-)