onsdag, maj 27, 2009

Vad kostar din röst?

Aftonbladet har ju något om att köpa röster. Jag orkar inte ta reda på vad det handlar om, men visst är frågan om hur mycket ens röst är värd intressant. Låt oss säga att det är riksdagsval snart, och du blir erbjuden pengar för att rösta på nåt visst parti du inte har tänkt rösta på - vad skulle din röst kosta? Jag föreställer mig att om jag hade det lite knackigt - som jag ofta har - så skulle jag nog sälja min röst för en tusing.

---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

7 kommentarer:

RvS sa...

10.000-50.000. yeah right.

Anyways, kom att tänka på nån film jag såg på tv, där sa en svensk konstnär sådär i förbifarten att han röstade på tvärtom det han ville i EU-valet, för att se hur det kändes. Arty farty? :D

Plastfarfar sa...

"You already voted for this poll" Fel. Det var den förra jag röstade i.

stationsvakt@gmail.com sa...

rvs: Ack, konsten börjar bli som ironin blev ... man vet inte vad som är vad.

pf: Och jag som tyckte att jag hade hittat ett sånt bra pollverktyg.

Anonym sa...

Allt är ju till salu i Alliansens värld så varför inte sälja sin röst för 50 000:-.Vassego Alliansen , skicka checken nuuuu !. :)

NetRunner

stationsvakt@gmail.com sa...

netrunner: En mindre check duger också.

RvS sa...

Kan man höja budet så att säga? :D

5.000-10.000:- kostar den nu. Blir en fet fin ny kamera det!

stationsvakt@gmail.com sa...

RvS: :-D Till den som ger mig en ny, fin digital systemkamera ger jag min röst.