lördag, juli 04, 2009

Måsen, igen

Samma fiskmåsunge som jag försökte fotografera häromdagen, men som smet iväg då. Det håller till två halvvuxna fiskmåsar utanför Berwaldhallen. Jag kallar dem fiskmåsungar eftersom de är brun/gråspräckliga, mindre och ganska klumpiga, om man jämför med vanliga måsar, men jag är ingen expert på fåglar.

En fiskmåsunge.

Grejen är den att den (och dess syskon) har fått för sig att de ska ta sig in i Berwaldhallen. Att de stora öppningarna i huset är fönster och inte just öppningar tycks de inte riktigt ha fattat, och det har lite grand ankommit på mig att - vänligt men bestämt - jaga bort dem.

Nu har jag gått på semester och Berwaldhallen är stängd för sommaren. När jag kommer tillbaks i början av augusti hoppas jag att de har växt till sig och hittat något annat objekt för sitt intresse.
---
Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: