lördag, augusti 29, 2009

Jättesvin?

Jag tror att jaägarna sitter en bit bakom svinet."Jägare i Östergötland sköt 200 kilo tungt vildsvin". En läsarbild i Aftonbladet, jägarna poserar bakom det fällda svinet och de ser verkligen små ut där bakom sitt byte. Jag tänker att om det där svinet kunde ha stått på bakbenen i sin livstid så skulle det ha varit stort som en grizzlybjörn, åtminstone nästan. Kan det helt enkelt inte vara så, tror ni, att de där två jägarna sitter en hel meter bakom svinet, och därigenom orsakar jätte-effekten?

---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Påminner lite om Den här grisen.

stationsvakt@gmail.com sa...

mrarboc: Precis så.

Plastfarfar sa...

Mitt intryck är att de snarare är två meter bakom bytet.

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Ja kanske till och med det.

Daniel sa...

De kan också vara små vättar. Om de tex är släkt med ärkevätten och jägaren Guillou. För så enormt stort är inte 200 kg liksom.

Unknown sa...

Visst sitter de en bit bakom, absolut - men det är fortfarande ett väldigt stort vildsvin. Och de kan bli väldigt stora. Läskiga djur, det där.

stationsvakt@gmail.com sa...

Terra: Eller hur. En människa kan väga 200 pannor utan att se superduperkolossal ut.

Sjumilakliv: Jag har aldrig sett något i verkligheten, men jag hoppas få göra det nån gång.