måndag, augusti 31, 2009

Tog med mig några löv

Idag, i det fina och lite höstliknande vädret, fann jag mig vandrandes i omgivningarna runt Stora Sköndal, och där på området hittade jag ett hus jag verkligen gillade. Jag plåtar't, tänkte jag, och gjorde så. När jag kom hem såg jag att jag hade plåtat från helt fel håll, eftersom bilden visade sig inte alls visa vad jag menade med att huset var fint. Ta mig på mitt ord, det var ett fint hus. Typ 40-tal, kanske.

Stora Sköndal.

Förutom hus fann jag en ek under vilken det låg högar med torra löv. Jag stoppade några i fickan - vilket inte alls är så konstigt som det låter; räkor sägs gilla torra eklöv.

Räkan Claudius äter ett löv.

Och jodå, det tog inte många sekunder innan bägge räkorna hittade till lövet. Som galningar sprang både Claudius och Hadrianus omkring på det flytande lövets undersida, rafsandes och gnagandes. Om de hade kunnat tala hade de säkert sagt: -Tack husse, för det goda lövet!
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

En sak som jag gillar när det gäller bloggvärlden, det är att man lär sig ganska mycket om saker som man inte hade en susning om.

Inte i min vildaste fantasi trodde jag att man kunde ha räkor som husdjur, men nu vet jag ju.

Det ska bli spännande att följa räkornas liv och leverne i ditt akvarium .-)

stationsvakt@gmail.com sa...

Elisabet: Förhoppningsvis - för alla inblandade - kommer jag inte snöa in totalt på dem, och bara lägga ut räkbilder. :-)