måndag, september 21, 2009

Att ha räkor är kul ...

... men det är inget för en actionknarkare. Åtminstone inte om man bara har två räkor. Har man fler kanske det blir mer action, men fan vet. Har man två räkor av motsatta kön kanske det blir nån annan slags action. Det verkar inte jag ha.

Fast det beror ju förstås på vad man menar med action. Action i mitt akvarium består av att räkorna, Hadrianus och Claudius, ibland närmar sig varandra från varsitt håll. Ibland ställer de sig till och med parallellt med varandra med ett par centimeters mellanrum, men oftast inte. Oftast ronderar de bara omkring helt separat.

Jag filmade nån minut nyss. Inget händer egentligen, fast man får se det så här: om inget händer så händer åtminstone inget dåligt, och då får man vara nöjd. Att ha räkor är kul ...


---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Absolut fullständigt övertygad är jag att det i hela världen endast kan finnas EN människa som gör en thriller med en liten räka i huvudrollen!

Och fast man borde packa inför resan till Grekland, så sitter man och stirrar på en dataskärm och undrar vad som nu ska hända med räkan .., för det ÄR ju så spännande och vilken musik sen!

Jag har sagt det förut och säger det igen: du är världens mest filurige bloggare!

stationsvakt@gmail.com sa...

EDlisabet: Musiken var musiken till nån skräckig, italiensk hajfilm från sjuttiotalet som jag hittade. :-)

Danne G sa...

Vad är planen med räkorna föresten? Ska dom gödas upp för att ingå i en paella eller är det bara husdjur?

stationsvakt@gmail.com sa...

Danne G: Husdjur. Som att ha fiskar typ.

Magnus Carlbring sa...

räkfrossa!

stationsvakt@gmail.com sa...

embryo: Om jag skulle råka smitta mina räkor med svininfluensan får de kanske det. :-)