onsdag, september 30, 2009

Bra grej på webb-tv

Jag stör mig enormt på reklamen som ibland läggs på webb-tv och video. Det värsta me'n är att man inte kan dra i timelinen och hoppa över den, eftersom den på nåt vis är insprängd i själva spelaren och separat från klippet man vill se.

Nyss skulle jag kolla på ett klipp på tv4 Play, och där var den igen, reklamjäveln. Tacka vet jag vanlig tv, tänkte jag. Men så såg jag en grej uppe till vänster på spelaren. Man kunde se hur många annonser det var kvar samt hur länge det skulle dröja tills klippet kom. Mycket bra.



Skulle det där inte kunna vara något för tv-reklamen? Det skulle det. Det skulle fan vara lag på't.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Unknown sa...

det där är ju briljant!

stationsvakt@gmail.com sa...

Lina: Eller hur. Och jag tror inte alls att det skulle vara dåligt för annonsörerna. Man kunde ju tro att om det står "20 sekunder kvar" så går man iväg. Snarare tror jag man sitter kvar och härdar ut istället eftersom man vet att det finns ett slut.