torsdag, oktober 01, 2009

Kylan är här

Eftersom sommaren planade ut i skön höst så fint hade jag tänkt ta det lugnt med påbyltandet. Länge och väl väntade jag på pendeltåget om morgnarna klädd i endast kortskjorta och v-ringad slipover, medan mina medpassagerare bylsade på sig mer och mer för varje dag. Så småningom fick jag lägga till en långärmad tröja, och vid det laget klädde sig de andra som nordpolsfarare, åtminstone såg det nog ut så i jämförelse.

Men i morse var jag tvungen att ge upp. Jamen faan vad kallt det var. Kylan bet och letade sig längs hörlurssladden in under kragen. Halvvägs till tåget var jag tvungen att vända hem igen och hämta vinterjackan. Jag antar att sommaren är slut nu.
---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Förra veckan kunde jag från min utsiktspunkt i kassan konstatera att där fanns kunder som kom och handlade i shorts och sandaler .., medan andra klädde sig enligt almanackan och hade tjock jacka och stickad halsduk.

I Ystad finns en brevbärare som härdar ut med kortbyxor fram tills i början av december.

stationsvakt@gmail.com sa...

Elisabet: Teorin är antagligen att ju längre man håller ut desto mindre kommer man att frysa när det blir svinkallt.