fredag, december 25, 2009

Julslut

Sådärja, då kan man kanske anse julen vara avklarad för den här gången. På julafton besökte jag farsan med fru, och hennes dotter med pojkvän. Idag besökte jag brorsan och hans flickvän. Lite sprit/öl/vin och julmat på bägge ställena. Och lite presenter hit och dit. På nåt vis känner jag mig som en komet som passerar diverse solsystem i nån slags periodisk omloppstid: Kommer nära, utvecklar en korona och en svans och avger lite röntgenstrålning sådär. Kallnar av och ger mig ut i mörkret igen. Mm, ja.
---
Läs även andra bloggares åsikter om

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jul e jobbigt...på väg hem från firandet i går kväll pekade 18 åriga sonen mot kvarterskrogen och sa-va e de för ena som är där på själva julafton?Ensamma människor svarade jag.Alla har väl nån dom kan va med svarade han.Förra året var jag ensam svarade jag honom....va var du...du borde gått på krogen då morsan!Skönt att det är övre för i år./A

stationsvakt@gmail.com sa...

A: För mig har julen alltid varit en tämligen okrogig högtid. God jul.

Daniel sa...

God fortsättning och sånt!

Lisas syster sa...

Så poetiskt. Och så optimalt, låter det som för mig. Även om det kan vara en aning ansträngande att flänga runt till olika ställen så ger det ändå något - i form av gemenskap. Sedan blir det till att återvända till sin egen del av universum.

stationsvakt@gmail.com sa...

Terra: På dig med. :-)

Pinga: Ett kallare men lugnare och skönare universum. :-)

Ellis sa...

God fortsättning och allt man nu säger, till dig.

Hälsar en som väl numer hör till kategorin kometer då. (Hm, det låter glamorösare än det är.)

stationsvakt@gmail.com sa...

Ellis: Ja du har rätt att det låter lite glamoröst. :-) God jul.