onsdag, februari 10, 2010

Plötslig och kortlivad surrealism

Ibland flimrar konst förbi, när man tittar på tv, så snabbt att man knappt hinner uppfatta den. Jag tittade på Debatt igår kväll. Ämnet intresserade mig inte särskilt, men jag slöglodde. Och då, vid pass 07:58 minuter kom konsten. Jag vet inte om nån annan skulle definiera det som konst, men i mina ögon hade bilden klart surrealistiska kvaliteter i kompositionen. Jag tog en skärmdump och ramade in.


---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

6 kommentarer:

Paradigm sa...

Vilket rätt osökt får mig att undra om du känner till några bra filmredigeringsprogram. Något enkelt för nybörjaren.

Anonym sa...

Fr.v. Goliat & David.

stationsvakt@gmail.com sa...

Paradigm: Just nu kör jag bara med windows movie maker. Enkelt och utan krusiduller.

anonym: Vänster, ett stenhuvud på Påskön. Höger, Thor Heyerdahl.

paradigm sa...

Ok, tack för tipset.

Petronella sa...

Snyggt! Du är en sann observatör.

stationsvakt@gmail.com sa...

Petronella: Tack. .-) ja, ibland.