fredag, mars 12, 2010

Nya mallar till Blogger

I flera år nu har man som Blogger-användare haft samma gamla bloggmallar att använda. Okej, har man varit pysslig av sig har man kunnat bygga om utseendet på bloggen till önskat resultat, eller så har man kunnat finna hemsnickrade varianter ute på nätet, men Blogger-användarnas designtillvaro har ändå varit ganska begränsad. Tills nu:



För att komma åt den nya funktionen måste man logga i Blogger den här vägen, i alla fall ännu, och därinne trycka på Layout-->Malldesigner. Läs mer om saken här och här. Själv kanske jag tar tag i utseendet på stationsvakt vid tillfälle, men än har inspirationen inte infunnit sig.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

10 kommentarer:

Ullah sa...

Låt det vara som det är, annars blir det bara värre...

Larsson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Larsson sa...

Kul... det var på tiden... fast å andra sidan har kanske Ullah lite rätt med...

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah/Larsson: Jag bytte utseende på bloggen rätt ofta förr, men sen blev jag för slö. Den där haren har jag förresten inte alltid haft, utan förut var det en åsna. Om jag ändrar nåt senare så blir det nog bara småsaker.

Plastfarfar sa...

Jag saknar ditt piddelipom. Annars är min blogg faktiskt baserad på Minima och en massa pyssel. Min inställning har varit en ren layout och att innehållet betyder mer än utseendet, något jag anser att fler borde tänka på.

jansson sa...

Har funderat på lite nytt vårutseende, men också sakna energin. Kanske blir det dags nu.

Mrs Li sa...

Tack för tipset! Jag har aldrig lyckats "fixa" själv och varit beroende av de mallar som finns.

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Egentligen, antar jag, spelar utseendet på bloggen ingen jätteroll längre, eftersom så många läser bloggar medelst rss-läsare nu för tiden.

jansson: Ja energin måste finnas där. Den kommande solen kanske laddar upp batterierna.

Mrs Li: Vad bra. Snart kommer din blogg se ut som värsta fjortis-blingbling-tårtan. :-)

namnlös sa...

hej, jag vill ha den gamla vita minema mallen, men det verkar inte funka. Kan man det?

stationsvakt@gmail.com sa...

namnlös: Men visst borde väl den att gå att tillverka med en ny mall?