måndag, mars 08, 2010

Snö och snögubbar

Promenad. Jag har sprungit tjugo minuter (uppdelat, stötvis) under mina två senaste entimmespromenader, men idag sade lårmusklerna till mig att jag borde nöja mig med gående, så det gjorde jag. Det drippdroppade våraktigt överallt, och även om detta naturens uppvaknande är bedrägligt just nu så kände jag att jag ville plåta snön innan den försvinner.


Snön ligger mer än en halvmeter djup på denna basketbollplan. Antagligen tungspelat just nu, om man skulle försöka sig på.


Utsikt från ett berg, ner mot min uppväxts bakgård. Vi pratar Korpstigen nu, i trånkan.

Jag har förresten plåtat några snögubbar på sistone. Snön har inte direkt bjudit på tillfällen att bygga sådana denna vinter, eftersom det har varit ständiga minusgrader, och snögubbsbyggande kräver som bekant kramsnö.


Den här stod invid ett industriområde precis mittemellan trånkan och skogås. Ca tre decimeter hög var den.


Den här står (åtminstone säkert i skrivande stund) på ett fält mellan trånkan och skogås. Jag byggde den själv för ett par timmar sedan. Runt tre decimeter hög den med.


Den här stod häromdagen i slutet av strandvägen. En oansenlig rackare på ett par decimeter.


Precis efter djurgårdsbron, på djurgårdssidan, stod denna. Säkert ett par meter hög var den. Det skulpturala ryggslutet verkar vara en andlig släkting till denna.

Jag filmade lite också.

---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Vad jag inte begriper är ... hur får du tag i rätt musik till dina filmer?

Har du ett lager någonstans som du öser ur ..?

Får du leta länge?

Jag fattar det inte.

(Och du må tro att jag spanade noga på snögubbarna .. jag bara väntade på ....., ja, du vet, den där bristsjukdomen .-)

Leszek Bonikowski sa...

Den sista skulle också kunna vara Nike utan vingar, bakifrån... tillverkad i snö då.

stationsvakt@gmail.com sa...

Elisabet: Den här gången höll jag mig på mattan. :-)

Lesz: Faktiskt, när du säger det stämmer det ju.