tisdag, mars 02, 2010

Svullet knä

Apotekets priser är ett skämt. Jag har ju blivit en sån Johnny Walker på sistone att jag måste göra något åt mitt ena knä. Knät ifråga är ganska slut, och gör ont och svullnar upp för ingenting. Jag måste ha nån stödmojäng liksom, nåt som omsluter knät och håller det i schack, så att säga. Jag går till apoteket, tänkte jag, de har säkert nåt sånt.

Jorå, det hade de, men vilket kostnad alltså. Två sorter fanns det. Den ena modellen kostade strax under 200(!!!), och den andra var något billigare. Vi talar om två decimeter textilier här, inte drottningens nobelklänning. Måste hitta en elastisk knästödjare nån annanstans, men var?
---
Läs även andra bloggares åsikter om

12 kommentarer:

Anonym sa...

Sportbutik kanske, men billigare?

Mina dagar sa...

Men vad är detta för blogg nurå?

Måste kika runt här lite!

Halkade liksom in här!

Du, en drottningklänning kostar jättemycketmera än 200 kr!

Ha det!
/Eva

Anonym sa...

Knäbandage

Pelle

Elisabet. sa...

Välkommen i klubben .-)

Och det fungerar bra med protes - mellan varven -.

stationsvakt@gmail.com sa...

Anonym: Det återstår att se. jag ska kolla.

Eva: Kika runt du. :-)

Pelle: ännu dyrare ju.

Elisabet: Protes?

Martin Klasch sa...

Men, Johnny, det finns ju massor av olika apotek nu. Har de samma priser allihopa? Vad är det för fel på silvertejp nurå, förresten...? Krya på dig.

WV: apecoat

Anonym sa...

Jag använde ett skydd köpt på sportbutik innan jag fick min protes, men den var nog dyrare än 200:-

Mitt tips är annars att gå direkt till läkare och få det undersökt, knän som är slut blir sällan bättre av sig själv.

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: silvertejp är bäst .. det sitter kvar för evigt = inte snyggt på stranden i sommar. :-)

mrarboc: 10 års bröstsimmande sabbade nog knäna fint. Just det här är opererat för länge sen.

Unknown sa...

kanske inte mest ekonomiskt... men min absoluta favorit affär i stockholm är den här:
http://www.melinssjukvardsbutik.se/
där kan man köpa foträta skor (vilket gör både knän och ryggar gott) och all möjliga olika sorters stöd man inte visste att folk behöver...
med proffsig personal.
krya på leden!

stationsvakt@gmail.com sa...

Hanna: Tack. Det kanske kan löna sig att ta en titt.

Översättarhelena sa...

Boka en tid hos en sjukgymnast på ditt primärvårdsrehab så kan du ett knäskydd och dessutom lite sjukgymnastik (besöket kostar visserligen 80 kr). Jag fick gratis armbågsstöd när jag hade en arbetsskada.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ö-helena: Tack. Blir det värre så går jag den vägen.