söndag, april 11, 2010

Fascination

Här har vi några animerade giffar från Human League-låten Facination. Anledningen till att de kunde måla huset på det här viset var att det skulle rivas. Man kan läsa om saken på Wikipedia. Så här ser stället ut nu, enligt Google maps.







Ordet "fascination", förresten, vars synonymer är typ lockelse, tjusning och förtrollning, har säkert många använt i låttitlar, åtminstone inbillar jag mig det. En känner jag till, och det är Bowie-låten. Så jag går till Spotify och kollar.

Det var inga problem alls, massor med låttitlar innehöll "fascination". Många av dem var naturligtvis dåliga och jobbiga, men efter att jag hade skalat ner listan till tio låtar, ja då fick jag ihop en låtlista som faktiskt är helt okej.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nja, jag håller mig nog till Jig Saw i detta fallet.Eller i värsta fall, Disturbed


JS Going Bananas

Pelle

BeRKA sa...

Bra låt, och intressant fakta om låten.

stationsvakt@gmail.com sa...

BeRKA: Eller hur. Man tänker inte så ofta på att det finns historier bakom videor också.