torsdag, april 22, 2010

Mysterierepet

Jag brukar gå förbi ett ställe där det sticker upp en radda pålar ur vattnet. Antagligen har dessa burit på en brygga en gång i tiden, fast det var nog länge sedan - åtminstone minst 10 år, men säkert mycket längre.



Nu så här års när isen just har försvunnit är det lite spännande att gå och titta ner i vattnet, så det gör jag, och idag såg jag något guppa invid en av nämnda pålar. Ett rep.



Vad gör repet där? Jag har då aldrig sett något ligga förtöjt där, och inte fasen kan repet höra ihop med (= vara lika gammalt som) pålarna. Sedär, ett lite vardagsmysterium som aldrig kommer att få sin lösning.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

Carina sa...

Hoppa i, ta tag och dra!!!

Elisabet. sa...

Det kanske är nån som inte har betalat i tid och ligger väl förankrad i en stor sten på botten en bit bort.

Fy, så ruggigt!

stationsvakt@gmail.com sa...

Elisabet: Usch, omöjligt är det säkert inte.

Carina: Med tanke på Elisabets kommentar - jag står över.