måndag, augusti 09, 2010

Kvällsdopp

Eftermiddag/kväll. Jag gick från Skogås till Farsta. Nån halvmil sådär - tar strax under en timme. Gick ner till Farstabadet - gick ut i sjön. Jag, några ungar med sin mamma samt nån random gubbe, fler var det inte. Vattentempen var lite lägre än sen sist, men inte mycket. Plaskade runt lite.

Jag tar mig ett kvällsdopp.

Jag hade månadskortet med mig. Tanken var: Gå till Farsta - ta bussen hem. Men vafan, tänkte jag, jag går hem. Så jag gick. En längre väg än vägen dit gick jag. Det tog strax över en timme. Rätt disciplinerat av mig, må jag säga.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Imponerande .-)
Själv FÖRSÖKER (ibland tappar jag sugen och skyller på nånting annat ....) jag gå varje dag .., samma runda ..,(men skönt med en runda .,. i stället för att måsta ta samma väg tillbaka ...), förbi sädesfälten och så på ljungheden och havet på höger sida.

Ofta ett dopp som avslutning.

Anonym sa...

Det verkar som att en del av dina läsare också tycker om att vara ute och gå, så mitt förslag är att ni träffas en gång i månaden och gör en gemensam promenad.
Pedro Grande

stationsvakt@gmail.com sa...

Elisabet: Jag har märkt att bra musik i lurarna är en bra motivation.

pedro grande: Olika landsändar, för det mesta.