fredag, november 26, 2010

Promenadtankar

Man ser så mycket när man är ute och går. Ser och funderar över. Iakttar och undrar. Och lyfter på ögonbrynen ibland. Till exempel snön som hänger över taket här.



Så fin den är, så perfekt liksom. Nästan som vore den en stuckatur av människohand skapad. Sånt kan man tänka på. Och till exempel skulpturen här nedan, den jag såg bak ett fönster.



Är inte hennes bröst ovanligt nedåtpekande för att vara en kvinnoskulptur? Jag tycker det verkar så. Jag passerar statyer och skulpturer mest hela tiden när jag är ute och går, och kan därför jämföra. Vad man nu ska göra det för.

Nåväl, porten här nedan, eller portalen kanske man ska säga här, visst är den väl full av geometriska figurer? Jag hade i och för sig alltid låga betyg i matematik, men åtminstone några av formerna känner jag igen.



Men bloggposter, precis som promenader, har ett slut någonstans och någon gång. Till exempel här.

Inga kommentarer: