fredag, december 03, 2010

Saker som fick mig att tänka: Hmm

Det mörknade snabbt framåt eftermiddagen. Jag traskade gatorna upp och ner och funderade på om jag skulle gå på bolaget och om jag skulle se nån film i helgen, och allt sånt där. Det var slaskigt på marken, och av nån anledning kände jag mig lite deppig. Och jag plåtade några saker, sånt som fick mig att tänka: Hmm.

En brandstege. Ja det är klart - säkerheten framför allt. Höjd mellan fönsterbleck och marken: ca en meter.


Sakta men säkert kläddes hon i vitt. Men det bidde förvisso ingen brudklänning. Det bidde en top.


Den lilla marknadsplatsen framför ingången till köpcentret Fältöversten. Där säljs granar nu. Och julbockar gjorda av tallgrenar - med kottar.

2 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Bocken! Haha! Tack för tipset, ska klä familjens bockstomme snart ...

stationsvakt@gmail.com sa...

Miss: varsågod. :)