onsdag, december 15, 2010

Skorpion

Min jobbnyckelknippa. Den låg där till vänster om mig, strax innanför ögats synfält. Plötsligt fick jag för mig att den liknade en skorpion.



Eller som jag sa när jag var liten (och nog fortfarande gör): skårpinjon. Nå, jag googlade fram en sån rackare i alla fall, och javisst, den och min knippa har sina likheter med varandra.



Men möjligen bara i mitt huvud och inte i verkligheten. Fast när man tänker på saken så är ju vad som ses och spelas upp i ens eget huvud själva verkligheten för en själv.

6 kommentarer:

Miss Gillette sa...

! Skulle nog ha kunnat reagera likadant; silhuetten är väldigt snarlik. La du nycklarna på nåt annat sätt sen? :-)

stationsvakt@gmail.com sa...

Miss: Ett tag efter att jag tog bilden var jag tvungen att använda knippan. Nu liknar den ingenting - förutom en knippa då.

Anonym sa...

Jag tyckte det var en skorpion när jag såg fotot, så om du är tokig så är jag det också. Om det nu är någon tröst ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

Anonym: Tack. :)

Martin Klasch sa...

Ja, det var jag som var oinloggad och sa't. :)

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: Hade på känn att det var en kändis. :)