lördag, december 04, 2010

Ute i snön; plåtar och går

Lördag. Fint väder. Jag ägnade en stund av dagen åt att plåta bilder till att slänga in på Panoramio - platser alltså. Här är min sida där. Är man inte mycket för att ta sig i kragen och gå ut i friska luften är att ge sig själv små uppdrag den bästa medicinen. Jag fotade lite annat också, när jag ändå höll på.

Det här är hissen med vilken man tar sig upp till viadukten där biljetthallen på trångsunds pendeltågsstation ligger.


Det här är ett bord och ett par bänkar invid Korpstigen i Trångsund, min gamla gata.


Det här lilla vattendraget är en del av ett kärr som ligger mellan Trångsund och Skogås. Så här på vintern ser det nog så idylliskt ut ...


... men kikar man ner i vattnet ser man att allt därnere, nerfallna gamla kottar och grenar och allsköns gud vet vad är täckta av nåt slemmigt. Undras vad det är.

Inga kommentarer: