söndag, april 10, 2011

Söndagspromenad

Man kan få se en och annan fin syn när man är ute och promenerar av sig alla de muffins man vräkte i sig på dotterns födelsedagsfirande (grattis till henne), till exempel en fin is-spricka.
sprickan
Även en och annan märklig syn. Den här krossade sängen såg jag i ett skogsbryn. Det är liksom stuket på sängens innandöme jag finner märkligt. Brukar sängar se ut så där inuti? Är det ens en säng, förresten?
broken
Lite snusk kan man också få se, tappat i snön och i tö framfött. Eftersom detta är en barntillåten blogg måste man trycka på bilden för att se det jag såg.
snusk2
Hål. Det var länge sedan jag gav hålserien påfyllning. Jag måste förresten tagga de posterna, för jag hittar inte tillbaks till dem. Många hål har det dock blivit, och idag alltså ännu ett. Ute på en äng hittade jag en gammal pump.
etta
Likt många platser i trakterna kring Trångsund och Skogås kan man hitta lämningar av nu glömd mänsklig aktivitet.
tva
Den här pumpen stod som jag sade ute på en äng. Den och ingenting annat. Den stod där helt ensam. Jag gjorde vad jag sällan gör nu för tiden: jag aktiverade kamerans blixt. Och sen, ner me’n i hålet och: klick.
tre

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

När jag bodde på landet utanför Ystad, hittade jag ofta porrfilmsfodral i dikeskanten.

Jag tänkte väl att det var nån man (ja, jag utgick från att det var en man) som i smyyyyg köpt en sån film och innan han kom hem ville han dölja alla spår ,-)

stationsvakt@gmail.com sa...

Elisabet: Ja det märkliga är ju - jag har också hittat flera såna här - att det bara är fodralen. jag undrar vars de lägger skivorna sen. kanske i fodral märkta med riktigt tråkiga titlar.

Anonym sa...

Eller också är det tonårspojkar som snattar fodralen för bildernas skull men inte vågar ta hem dom?

Jag har hört att sådant hände på 80-talet i alla fall...

stationsvakt@gmail.com sa...

mrarboc: Ja det var nig före internet det.