torsdag, maj 26, 2011

En skärm där borta

Jag kom gående längs Gärdet (med stort G eftersom detta gärdet heter Gärdet, för den som inte vet) när jag såg något rött fladdra till i ögonvrån. Det visade sig vara en fallskärm med tillhörande gubbe - eller om det var tvärtom.  Det såg lite ovanligt ut, tänkte jag.



Om han hade dumpit ner från ett flygplan eller om han bara stod där och väntade på uppvindar i största allmänhet vet jag inte. Det såg hur som helst som sagt var lite ovanligt ut.

Och nu känns det allt som att en bild med lite beskrivande text är lite torftigt för att utgöra en bloggpost, så jag slänger in en youtubare. Det är en för mig okänd tjej som sjunger Momus-låten "I Want You, But I Don't Need You", och gör det rätt bra.

2 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Änteredär en skärmflygare? Fast i så fall är det ju ännu märkligare att han står på Gärdet, för där kan det väl inte vara lätt att komma upp i luften. Eller han hade kanske flugit från Kaknästornet.

stationsvakt@gmail.com sa...

Miss: Fan vet. Och han verkade dessutom inte vara i sällskap med nån.