lördag, augusti 13, 2011

Medan badvattnet tappas upp

Ja nåt ska man ju pyssla med medan badvattnet tappas upp. Jag kunde ju förvisso ha plockat in disken, eller nåt, men istället surfar jag lite. Rätt lustigt egentligen, ordet "surfa". Om en person hade förflyttats från sextiotalet till våran tid (det har ju förresten jag själv gjort, när jag tänker på saken, fast jag menar i ett enda litet skutt) och läst denna text skulle han nog tyckt det var konstigt att man surfar innan man badar, och inte medans.

Nå, jag hamnade på ett Kate Bush-forum. Jag tappar upp badvattnet långsamt, så jag har gott om tid. Nu var det rätt länge sedan jag var inne i en Kate Bush-period, så jag tänkte att det kunde vara kul att se vad de riktiga nördarna pratar om - lite grand för gammal vänskaps skull, så att säga. Jamen se här: "Spell your name with kate songs". Nördigt så det förslår, men det lät som en kul och lagom utmaning för mig att hinna med.

Jig of Life


Oh to Be in Love


Hello Earth


Night of the Swallow


Nocturn


You're the One


Som tur var har jag ju inga å, ä eller ö i mitt förnamn, och inga x heller, för den delen, så det funkade. Bra låtar blev det också ... nåja, förutom den sista då.

Ta't som ett tips, om du har tid att slå ihjäl och vill blogga eller liknande. Att hitta låtar är inget problem, för Wikipedia brukar vara ganska välförsedda på den punkten. Man skriver "List of", och sen artistens namn och sen "songs". Så gjorde jag: "List of Kate Bush Songs". Och hittar man inget på den sökningen får testa med artistens "discography".

Men det får bli allt för idag. Badvattnet rinner över.

Inga kommentarer: