fredag, november 25, 2011

Eken fälld

Aktivisterna bortkörda och TV-eken är fälld. Jag var framme på morgonen, på väg till jobbet, och filmade med mobilen. Men filmen blev jäkligt, jäkligt mörk. Ingen idé att lägga upp här. Kolla hellre i tidningarna (ab, svd, dn, svt). Vill du ändå se (eller inte se) filmen så hamnade den på facebook.

Gatan utan eken blev plötsligt väldigt trist. Och bred. Ser ut som en motortrafikled.

Det som förvånade mig var hur djupt ner i marken eken stod. Det syntes inte förut, för ett slags trädäck löpte runt eken, men nu när jag tittade på närmare håll såg jag att eken stod som i en brunn. Ett par meter djupt såg det ut att vara. En riktig The Ring-brunn. Den borde de låta vara kvar. Lägg något spännande i botten på'n, belys snyggt och suggestivt och lägg en genomskinlig skiva ovanpå.

Förresten, det tog visst bara två timmar att fälla eken, läste jag. När jag för några månader sedan spanade in en fällningen av ett något mindre träd, som stod ett par hundra meter från tv-eken, så tog det minst den dubbla tiden. Den fällningen utspelade sig dagtid, så den gick att filma.

---

Update: På eftermiddagen gick jag iväg till TV-eken igen, hädanefter kallad TV-stubben, och kollade runt lite. Jag skrev på morgonen att "brunnen" den stod i var två meter djup. Icke. Snarare en halvmeter - det var mörkret som lurade mig. Jag filmade TV-stubben, och lade filmen på facebook.

Inga kommentarer: