lördag, december 17, 2011

Bild, musik

Inget vidare fotoväder, inte som jag ser på saken åtminstone. Har småfilmat lite istället. Inget särskilt, bara saker och ting, människor och miljöer. På fredagskvällen satt jag och knåpade ihop några av snuttarna jag hade filmat samma dag. Det blev nån slags tvåminutare. Jag fick för mig att jag nog inte kände för originalljudet, utan ville ha musik.

Jag tänkte till en smula och kom sen ihåg att nätbekantingen Dawid Norrvi inte bara är en grym fotograf, utan även pysslar med musik. Så jag fejsbookade iväg en förfrågan till honom, och javisst, han hade lite musik jag kunde få använda. Jag valde en låt som hette "Last Embrace", och den lade jag på min film.

Musiken och filmen har alltså inget med varandra att göra, men ändå tycker jag att de liksom passar hyfsat ihop. Jag tycker att de - som man säger i matsammanhang - gifter sig rätt bra.


Crotchband (Dawid Norrvi) "Last Embrace".

6 kommentarer:

Nissepetter sa...

Tack så mycket för.. "smickret". :)

Barbro Binda sa...

Helt klart äktenskapstycke, passar väldigt bra ihop. Men jag saknar din röst, den hör ihop med dina filmer...fast å andra sidan skriver du som du pratar så jag läser å läser :-)

Unknown sa...

Mycket bra, lagom så där ödesmättat!Jag blir lite bekymrad över kråkan dock...Kan du intyga att "Inga kråkor kom till skada under filmningen"?

stationsvakt@gmail.com sa...

Nissepetter: :)

BB: Najs!

Mms: Det KAN ha varit en kaja. Jag är osäker.

Elisabet. sa...

Ja, jag älskar dina småfilmer!

stationsvakt@gmail.com sa...

Elisabet: Tack. Vad bra. :)