måndag, december 19, 2011

Sorgebesked på Endor

Kim Jong-Il har dött, och nyhetsuppläsaren som förkunnar nyheten om detta är klart rörd. Hon sitter framför en skog. Jag tyckte att skogen såg ut som skogen på månen Endor (Jedins återkomst), den som beboddes av ewokerna.



Fan vet varför jag gjorde den associationen egentligen, för en skog är ju en skog. Kanske berodde det på att Nordkorea känns lika overkligt som Stjärnornas krig. Och kanske, det kom jag att tänka på nu, för att den där Kim Jong-Il var lite lik en ewok.


SvD, SvD, SvD, DN, DN, DN, DN,  Ab, Ab, Ab

7 kommentarer:

Sangvinisk sa...

Ha ha ha. Bästa jag har sett på länge.

Elisabet. sa...

Jag såg en gång en bild av Kim Jong Il .., han satt i kalsonger och såg ut som en .., ja, jag vet inte vad!

Att den mannen kunde ha sån makt, övergår mitt förstånd.

stationsvakt@gmail.com sa...

Sangvinisk: :) Bra.

Elisabet: Det övergår mitt förstånd att många människor med makt i Sverige har makt.

Plastfarfar sa...

Skådat på nätet: "Is Kim Jong Il? No He's dead"

Annars: Endor, som det rimligen borde ha gått till.

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Haha. :D

Anonym sa...

Märkligt land Nordkorea, men Putin (Rysslands Kim Jong Il) verkar vara inne på samma spår. Tragiskt.

stationsvakt@gmail.com sa...

Anonym: Det där med personkult är så mycket naknare i de där länderna, fast vi kör ju också med sådan. Och om vi inte gör det så försöker i alla fall pressen att initiera en sådan. Jag tycker att Anders Borg verkar vara på väg att förgudligas just nu.