söndag, augusti 05, 2012

Plåtade Stockholm Pride 2012 och Stoppa EDL

Som jag nämnde hade jag ju tänkt fota bägge sakerna, både prideparaden och den där hitresta EDL-grejen plus deras motståndare, så det försökte jag. För att hinna fotade jag alltså bara två tredjedelar av prideparaden, och sedan knatade jag iväg för att fota EDL.

Det var förbannat mycket poliser överallt. Stan kring Norra bantorget var totalt avspärrad, jag kom inte i närheten av talarstolen, så det blev att fota motdemonstranterna istället. Så det gjorde jag. Här är bilderna från igår:

Stockholm Pride 2012

Stoppa EDL

Det var brorsans kamera, och när allt var färdigfotat var dess batterier nästan slut. Jag brände av ett par sista bilder. Den övre blev genom ett frisersalongfönster bakom vilket en frisörska bleker någons hår. Den andra tog jag borta vid Slussen.



Och sen var den dan i det närmaste slut, åtminstone för mig som inte har för vana att hänga ute på krogen hela natten. Den var nog förresten en av sommarens skönaste.


SvD, SvD, SvD, SvD, DN, DN, Ab, Ab, Ab, Exp, Exp, SydSv, HG

2 kommentarer:

Paradigm sa...

Det är så sorgligt när folk som säger sig värna mänskliga rättigheter bestämmer sig för att tysta ned sina motståndare med motdemonstrationer. Bara uttrycket "Breiviks fotsoldater" säger en hel del - ett slags folie a deux.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ja det minsta man kan begära är ju att man får höra vad båda sidor tycker, så att man själv kan bilda sig en uppfattning, oavsett ämne. Det enda jag fick lära mig här var hur vuvuzelor låter rakt in i örat.