onsdag, september 18, 2013

Göra nåt eget: Filmposter

Ibland händer det sig att jag inte känner för att lägga in egentagna foton på mitt Instagram, utan lägger in nån fin bild som jag har hittat på nätet. Och ibland händer det sig att jag knåpar ihop något eget, oftast medelst klipp o klistra.

Understundom gör jag - inte filmaffischer, det kan man inte kalla dem - men små klippbilder ur filmer. Som små privata filmposters kan man kalla dem. Och ibland blir jag nöjd med vad jag har gjort. Inte ofta, men det händer.

Hemma håller jag sällan på med sånt, men på jobbet, på rasten. På jobbet har jag inte tillgång till Photoshop, utan får hålla till godo med Pixlr. Pixlr är förvisso bra, men det hanterar inte text något vidare snyggt, och det finns en massa annat att önska, men som varandes en gratisgrej på nätet ska man inte alls klaga.

Okej, allt detta prat istället för att säga vad jag egentligen menar: Pappa! Eller: Mamma! Eller: Fröken! Kolla vicken fin bild ja har gjort!



"Event Horizon" är förresten en av de bättre filmerna som kom år 1997, och den man ser sitta och gråta vid en badkarskant på min bild är den utmärkt Sam Neill.

Inga kommentarer: