onsdag, november 09, 2016

Vintern verkar ha kommit

Snön föll ymnigt när jag vaknade i morse. Hade det varit förr, när jag var liten, hade man vaknat till ljudet av vägskrapor och sandbilar och allt vad det nu kallas. Förr sattes en stor aktivitet igång när snön föll. Så är det inte längre.

Jag vaknade även till nyheten att Donald Trump nog har vunnit USA-valet. Jag hade gissat på Hillary, men tydligen hade jag gissat fel.

När jag kom till jobbet, Berwaldhallen sen 13 år tillbaks och några månader till, så föll snön fortfarande.



Och i skrivande stund faller den ännu.

5 kommentarer:

Stefan Jansson sa...

Man undrar varför snöskottningen alltid kommer igång försent nu för tiden.

stationsvakt@gmail.com sa...

Fan vet. När jag var liten brukade man vakna till ljudet av snöskottnings och skrapnings och sandninsmaskiner tidigt på morgonen, och då visste man att det hade blivit vinterväder. Jag vaknade inte till sånt i morse.

Staffan sa...

Kul att bloggen inte är helt död.

Har inte sett så många plogar, men saltar gör de desto mer.

stationsvakt@gmail.com sa...

Staffan: Men nog är det ändå rätt dåligt planerat med snöröjning i år.

Gerra K-Son sa...

Helt död verkar den inte vara, högst levande vad det verkar.