måndag, april 18, 2005

Feber

Jag har feber. När jag sitter stilla märks det inte så mycket, men när jag anstränger mig - typ går omkring, då börjar svetten rinna. Ändå jobbar jag. Jag nyser hela tiden. Näsan är täppt och rinnig om vartannat. Ont i halsen. Digerdödshostattacker. Jag har sjukanmält mig från klockan två idag. Kosta vad det kosta vill.

Häromdagen berättade Paola för mig, att hon hade hört att kroppen bekämpar även läskiga sjukdomar när den febrar - som cancer t.ex. Som cancofob är sånt trevliga nyheter. Så jag kilade in
Vårdguiden för att läsa om feber. Men vafan?!:
De vanligaste orsakerna till oklar feber är infektion, autoimmuna sjukdomar och olika former av cancer.

Jaha, här trodde man ju att feber tog bort cancer. Så visar det sig att febern kan vara ett tecken på skiten. Jaja, jag behöver väl inte vara orolig nu förvisso, för med alla mina förkylningssymptom vore det konstigt om jag inte hade feber.

Inga kommentarer: