torsdag, april 14, 2005

Zelits

Nonchalant faktiskt. Om man säger sig företräda någon så kan man väl åtminstone kosta på sig en stavningskoll. Eller?

Image hosted by Photobucket.com

Det är på
Michael Brinkenstjärnas hemsida jag hittade avdelningen "Artister" och det var där han felstavade. Han titulerar sig som: Kändismanager,Dj,Marknadsförare och verkar företräda halva kändissverige (när plockar han upp sin första stjärnbloggare?). Nonchigt som sagt.

Under varje artistkategori står det: "Obs:Vi bokar,förmedlar samt har arrangerat alla dessa artister, via direktkontakt,Sveriges rikstäckande bokninsbolag & förmedlingar" - ordagrant; mellanslag efter komma verkar inte existera. Fast jag kanske är fel person att uttala mig om sånt.

Dessutom - hur länge kan man leva på och använda som referensnamn, de artister/kändisar man en gång företrädde?

Brinkenstjärna förresten, vad är det för namn? En sökning på
Statistiska Centralbyrån gav svaret: "Det finns ingen eller högst fyra personer som har efternamnet brinkenstjärna. Bara efternamn som bärs av fler än fyra personer är med i namnsökningen". Stackarn!

Jag hittade till Brinkenstjärnas sida via freaksidan
Freakville Club (som Anna tipsade mig om).

Inga kommentarer: