fredag, juli 22, 2005

Men at work

I soffan låg jag. Kaffe. Filt. Jag växlade mellan Discovery och Mtv. Hadrosaurier blir trista i längden; har de levt i Antarktis? Jaha och bla bla. Därför växlade jag kanal då och då.

Mtv har en "show" som heter Top 10 At Ten. Just nu var det 80-tal. Men at work och liknade skräp. Jag kom att tänka på en sak: kommer bloggar ses som band? ... hmmm, svårt att förklara.

Jag menar: om 10 år - kommer till exempel Annica Tigers blogg att ses tillbaka på som man ser tillbaks på nåt popband för tio år sedan? Kommer bloggar om tio år att finnas i någon - utvecklad - form?

Och om det mot förmodan skulle bli så att man säger: "Åh, minns du Gärningsmannaprofilen? Jag läste den som fan när jag var yngre." Är i så fall de enskilda bloggposterna att jämföra med låtar? Kommer stilen i till exempel den här posten att åldras lika ovärdigt som till exempel Men at work?

Inga kommentarer: