tisdag, september 13, 2005

Den gamla visan om kommentarer

Jovisst är den uttjatad, den där gamla visan om att det är "fel" poster som får kommentarer. Faktum är nog att den visan är en av blogosfärens mest besjungna; jag själv sjunger den då och då i min blogg, men ännu oftare inuti mitt huvud.

Visan, som alltid har olika texter, men alltid samma innehåll handlar om att man skriver fina, ambitiösa och vackra texter, men att dessa aldrig kommenteras. Istället duggar kommentarerna till posterna om att "Fan vad det var kallt imorse" och "Hjälp, min katt kräktes igår".

Nu ska jag sjunga den:

Jag skrev en sak idag. Jag tyckte jag fick till det. Jag tyckte jag var rolig och fyndig och att jag verkligen hade hittat rätt. Jamen det var ju intressant ju! Men ingen har kommenterat (i skrivande stund).
Här är posten.

[Den här posten faller förresten under kategorin "Det började ju bra, men allt eftersom skrivandet fortskred, så tappade jag inspirationen och började önska att jag inte hade skrivit den här posten"]

Inga kommentarer: