måndag, oktober 03, 2005

Det nya

'city'
Everything had "city" after it. That was cool-city.

Jag läser
en liten uppräkning av slanguttryck, och uttryck i största allmänhet ur någons hågkomst från sjuttiotalet. Jag kom att fundera på om det är nåt ord eller nån mening som jag slänger mig med just nu.

Jodå, det är de vanliga typ, och liksom och resten av alla de där såklart. Men uttryck - meningar? Ett tag lade jag alltid till punkt nu eller punkt kom till att jag sade: Jag är sugen på ett äpple.nu. Kolla, där går ju Nisse.se. Osv
.

Det nya.
Det är vad jag brukar säga, och ännu oftare tänka. Typ: Skogås är det nya Söder, Simning är det nya golfandet. Ju absurdare desto bättre; Äta är det nya dricka. Det har blivit en grej liksom, nåt att tänka när jag reflekterar över och jämför saker.

Inga kommentarer: