lördag, november 26, 2005

IKEA

IKEA var naturligtvis en jobbig upplevelse. Man får intrycket av att det har kommit busslaster med landsortsbor, som i stället för att gå på Mamma Mia väljer att gå på IKEA istället. Proppat med andra ord. Fast väljer man att gå dit en lördageftermiddag är man väl lite dum antar jag.

I vilket fall som helst så kom jag hem med (den jättetunga) hyllan "Brattby" plus lite gardingrejor och en lampa (som saknade hälften av det som skulle finnas med). Väl hemma söker jag lite efter IKEA på nätet. Hittar en sida på holländska (tror jag) med följande oförstålighet.

De Zweedse meubelgigant IKEA discrimineert vrouwen in de handleidingen, vindt de Noorse premier. In de montage-instructies zijn alleen blanke doorsneemannen te zien die meubelen in elkaar sleutelen. Spunk maakte nieuwe handleidingen waarin niemand buitengesloten wordt.





Ja, sen hittade jag en fan-sida också, en dansk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det känns som en poker bord eller att lära nytt pokerspel.

Tack.
www.pokerice.com