fredag, februari 17, 2006

Jamen så vart det fredag igen då

Jamen så vart det fredag igen då. Det här har inte varit en bra bloggdag. Jag har fått jobba på ordentligt med det jag ska göra på jobbet, och det är möjligt att bra bloggdag och bra jobbdag inte funkar ihop.

Posterna har varit oinspirerade och oinspirerande. Ibland frågar jag mig om man ska förpesta nätet med mer dynga än det redan finns, och bara skriva när man känner att man har något att skriva om. Att ha en blogg är att skapa sig en egen sfär på nätet. Ett kluster, en bubbla - ett eget litet nät. Man borde hålla sitt nät rent.

På tal om rent så var min dotter och såg Rent igår. Hon tyckte den var bra.

På tal om rent så funderade jag över denna gamla logga häromdan. Det skulle vara coolt retro att ha en sån t-shirt, men skulle det funka? "Håll Sverige Rent" - det låter som en slogan för ett rasistparti. Men det kanske bara är jag som tänker så, på samma sätt som en snuskig typ läser in tuttar när han ser meloner.

Nu är det mörkt ute. Det är bara snön som hindrar att det är kolmörkt. Tack för snön, men åt hesike med kylan; när kommer våren? Våren ... våååren!

När kommer vurren? Snart - jag ska köpa mig en korv på 7-Eleven på vägen hem från jobbet.

Var det förresten, på tal om rasister då, Lasermannen som sköt en man i en korvkiosk? Jag har för mig det. I Lasermannen var David Dencik hård och grym. Men i den danska
"En Soap" har han valt att bejaka sin kvinnliga sida.


David är den högra.

Fan vad skönt att det är fredag.

---
Andra bloggar om:

Inga kommentarer: