lördag, maj 27, 2006

You Belong in 1969

You Belong in 1969

If you scored...
1950 - 1959: You're fun loving, romantic, and more than a little innocent. See you at the drive in!
1960 - 1969: You are a free spirit with a huge heart. Love, peace, and happiness rule - oh, and drugs too.
1970 - 1979: Bold and brash, you take life by the horns. Whether you're partying or protesting, you give it your all!
1980 - 1989: Wild, over the top, and just a little bit cheesy. You're colorful at night - and successful during the day.
1990 - 1999: With you anything goes! You're grunge one day, ghetto fabulous the next. It's all good!

Jag var fem år det året. Kanske var det mitt bästa år.
---
Andra bloggar om:

14 kommentarer:

Leszek Bonikowski sa...

Jag blev 1968. Jag var ju inte född förrän 13 år senare. Som jag skrivit i min blogg, jag är född i fel tid... Som all andra tycks det som?

Anonym sa...

haha jag är också 1969 - ett år innan jag föddes, har alltid tänkt att jag skulle trivts då - eller runt 75, alltså varit såpass vuxen att jag kunde bestämma vad jag skulle göra själv - demonstrera & träffa velourmän.. träffade iofs på lekis små såna

Plastfarfar sa...

Jag var 17 det året. Peace Love and Happiness åsido, jag upptäckte både cigarretter, mellanöl och flickornas mjukare kroppsdelar då.

Underbart!

Anonym sa...

bonikowski: Man borde få välja sitt födelseår. Fast det kanske man fick, där i limbo, innan man föddes. Fast man valde fel.

lovisa: Dina små velourkompisar kanske är velouriga fortfarande - fast man måste skrapa på ytan.

notetur nomen: Hoppas du har fått återupptäcka dessa saker många gånger sen dess.

Anonym sa...

jo du har rätt & hade man skrapat lite på 70-talsvelourkillarna hade man upptäckt att det ofta var förklädnad.. mycket velour & ingen verkstad.
Bättre nu.

Anonym sa...

lovisa: Killar är som bar i trafiken: hårda på utsidan men mjuka inuti.

Anonym sa...

kul test, eller iallafall en kul tanke. jag hör hemma 1968. det kanske är därför min verkliga ålder alltid blir medelålders/30+ i tester fastän jag är 20? kunde man föresten bli "samtida" i testet?

Anonym sa...

sofia: Ingen är nog samtida - åtminstone känner man sig nästan aldrig det.

Anonym sa...

håller med dig, vi är alla mjuka inuti :) & utanpå (& nu börjar jag tänka på "lilla mjooka ..." hm minns inte vad hon hette & minns inte vad galningen heter (hur kan jag glömma??) som sjöng om henne? som sjunger "arbetslös" & jamen just det ja, Peter Wahlbeck va

Anonym sa...

jag skall vara samma år som jag föddes : 1977

alltid diggat 70-talet så det verkar vara rätt helt enkelt

Anonym sa...

lovisa: Åtminstone lät det Peter Wahlbeck-galet.

Anonym sa...

el: Uggla-låten "1977" är ditt signum.

Anonym sa...

I got my first real six-string
in the summer of '69...
Those were the bessst days of my lay-ayfe

Anonym sa...

bryan: ... said one of the members of the Adams Family.