tisdag, september 05, 2006

Matfilmer

Inne på Matälskaren finns det en länk till Lisas tv-matande. Länken är bra eftersom den inte bara leder till filmerna, utan även till hennes texter, som står i anslutning till dem. Men filmerna man kan titta på spelas upp i svt:s mediespelare - vilken är bra, då man kan välja på både Realplayer och Windows mediaspelare - men jag gillar den inte.

Jag, för min egen del, brukar vilja spara ner filmer till datorn. Dessa matfilmer strömmar ner i din dator medelst asx-formatet - så sparar jag dem så sparar jag egentligen bara en länk.
Men det finns vägar förbi sånt. Egentligen handlade det nog bara om ren klåfingrighet när jag satte mig och gjorde direktlänkar till filmerna. Men jag hade inget bättre för mig.

Lisa om koriander
Lisa om sesamfrön
Lisa om sjögräs
Lisa om spiskummin
Lisa om dill
Lisa om basilika
Lisa om socker
Lisa om oliver
Lisa om konsistens
Lisa om stinkbönor
Lisa om rosenvatten och apelsinblomvatten
Lisa om soja och marinader
Lisa om limeblad
Lisa om fisksås
Lisa om ingefära
Lisa om russin

Relaterat:
Vinlusen.
---
Andra bloggar om:

Inga kommentarer: