tisdag, december 12, 2006

Borde ge Picasa en chans

Jag har egentligen aldrig gett Picasa Webbalbum (skön svensk stavning) någon chans. Borde kanske göra det. Jag har hittills använt endast 1% av mina 250 mb, så det finns plats att fylla på. Man får en kodsnutt till att bädda in bilder på sin blogg eller sin MySpace där också.


Koden jag använde till att klistra in den här bilden är dock hur lång som helst. Man kan undra varför egentligen, för det är ju inte så att jag kan bläddra albumet inifrån bloggen. Bilden är bara en länk in i albumet. Så varför inbäddningsfunktionen finns där kan man fråga sig. Fast ramen är väl lite fin kanske. Tanken kanske är att man ska stoppa den i sin marginal eller något.
---
Andra bloggar om: ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar Flickr bättre. Sedan fick jag en kommentar av Eddie på Bild och foto om Picasa Webbalbum som fick mig att dra åt mig öronen.

Deras Terms of Service är inte så bra för användarna...om man är rädd om rättigheterna till bilderna.

"In addition, by submitting, posting or displaying Content which is intended to be available to the general public, you grant Google a worldwide, non-exclusive, royalty-free license to reproduce, adapt, distribute and publish such Content for the purpose of displaying, distributing and promoting Google services”.

Anonym sa...

bengt: Sedär! Ja inte fan läser man "terms" inte.

Anonym sa...

Jag läste samma passus i reglerna och drog samma slutsats som bengt.

Avvaktar.

Men webbalbum är helt korrekt stavat enligt språknämnden. Webb skall stavas så.

Anonym sa...

bert: Bara så kul att de kör med korrekt stavning.