onsdag, februari 07, 2007

Bilder utan sammanhang finns i ett större sammanhang

Jag gillar när det inte finns nåt sammanhang. När spridda delar av något bildar något eget, men man får själv bestämma vad. Det går alltid att komma på något. Det finns alltid kopplingar. Totalt olika bilder kan länkas till varandra på samma sätt som man kan koppla sig själv till Kevin Bacon. Det gäller bara att komma på hur. Man kan se det som terapi

Sven Hedin möter tibetanska invånare och en stor bäver från den geologiska epoken Pleistocen.



En hjärna av gelatin och ett skivomslag på en grupp som tydligen hette Maja De Rado och som kom från Belgrad.



Bilderna har jag hittat här: The Card Mine , Cryptomundo, Anatomical Chart Company, yuMUSICweb.
---
Andra bloggar om:

6 kommentarer:

lisa sa...

Bävern var snygg! Men annars fattar jag ingenting.

stationsvakt@gmail.com sa...

lisa: Det är inget att fatta. Precis som det kan vara terapi att söka kopplingar bilderna emellan, är det terapi för mig att hitta dem.

lisa sa...

Aha. DÅ förstår jag.

stationsvakt@gmail.com sa...

lisa: :-)

Plastfarfar sa...

Jag skulle vilja se bilderna dyka upp i "Så ska det låta"

stationsvakt@gmail.com sa...

pf. jag vet inte hur det funkar i så ska det låta, men jag antar att man ska hitta en sång till bilden .. ?