onsdag, oktober 24, 2007

07:59 - 08:03

Andra bloggar om: ,
---
Johnny, han som hissar flaggan, öppnade garageporten och steg ut i ljuset. Han var klädd i skjorta, ingen kavaj. Det var ganska kallt ute, en fuktig turkosbrun kyla, men han hade tre svenska flaggor hängande över ena axeln, och det är möjligt att de värmde lite.

Flaggstängernas linor gled torrt och smutsigt mot hans händer när han hissade de tre flaggorna. Han tänkte förstrött att så här års borde man kanske smörja in händerna. Fortfarande i den tanken slutförde han jobbet vant och omedvetet. Sedan gick han tillbaks genom garageporten.

9 kommentarer:

Maria sa...

Hurra för han som hissar flaggor!
Du är utmanad baby!
(men du kanske redan blivit utmanad på detta redan... skit iet då!)

Maria sa...

... redan och redan och redan... jag ger mig själv rött kort i upprepning!

stationsvakt@gmail.com sa...

Maria: Jupp, jag skiter i't. Jag är nästan aldrig med på utmaningar. För svårt.

Maria sa...

Helt ok! Det var nog min allra första utmaning som jag tagit mig an... tror jag!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Fast du svarade bra. Nu vet man vad som makes you tick.

Maria sa...

Du menar att jag vill se ut som om jag var med i RAF?

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Ja, i Royal Air Force. :-)

Maria sa...

Prexis! Och så vill jag vara med i SSS!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Min gamla klubb - Södertörns Simsällskap.