tisdag, december 18, 2007

Jag uppmanar eder att skapa bloggblandband

Nu har jag fått ett par till bidragare till "Friend's shared items" i min Google Reader, vilket är jättekul, och här under har vi mitt eget "delade flöde" (som också återfinns i marginalen).



Det funkar alltså så här (för de som till äventyrs inte vet): Jag har en feed-läsare i vilken många bäckar små strilar in poster för jämnan. För mig framstår de som en mäktig flod, eftersom jag (trots att de är uppdelade i mappar) ser alla på samma gång.

Det som är grejen med "Shared items" är att jag genom ett enkelt knapptryck kan välja ut de saker som är extra läsvärda - och då hamnar de i mitt delade flöde - vilken du kan läsa i form av en bloggliknande sak. Med andra ord: jag silar snacket.

Nu vill jag uppmana flera att göra som jag - dela med er av era flöden. Man skulle kunna kalla dem för moderna blandband, om man vill, fast för bloggposter; du väljer vad vi ska läsa, liksom.

I mitt fall vågar jag faktiskt påstå att mitt blandband är bättre än min egen blogg, åtminstone i nuläget.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

10 kommentarer:

Maria sa...

Oj då... och jag som stängde av ditt flöde eftersom det blandades med mitt eget... det blev liksom så himla mycket av allt så jag blev alldeles nervös... förlåt mig mon ami...

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: "Blandades ihop" - inte så konstigt. Den här bloggen skrivs av dig själv. "Johnny" finns inte, utan är bara en slags manlig aspekt av din personlighet.

Maria sa...

Oooh vad härrrligt!!!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Eller hur. Akta dig för psykologer och psykofarmaka - för då kanske jag försvinner. :-)

Maria sa...

Jag är emot all artificiell duvning... däremot är det öppna famnen för sund och frisk galenskap!

By the way - JAG ÄR HUNGRIG!!!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Gör som kineserna gör när de är hungriga.

Maria sa...

Vaddå???

stationsvakt@gmail.com sa...

Maria: De äter.

Maria sa...

Aha! Men det gick inte - jag stod ju i givakt i två timmar... men nu har jag ätit flera gånger efter det... så nu är jag i fin form igen (någon halvtimme!)

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Och nu har du ätit ännu mer, sedan dess. Finns det någon hejd på ditt ätande? :-)
(själv suger jag på ramarna) :-)