fredag, januari 18, 2008

Andras drömmar är trista att lyssna på ... men vafan!

Det här är Jenny Wilson. Om henne vet jag i stort sett inte mer, än det jag såg i Musikbyrån för nån månad sedan.



Nå, inatt drömde jag om henne. Eller också var det nån som liknade henne, fast som var helt vitsminkad/pudrad i ansiktet. Vi dansade, och jag var så där Let's dance-duktig, förvånande nog. Hon luktade gott, och jag sade det till henne.

Hon blev glad för komplimangen, tror jag, för hon log. Sedan lade jag till: "det är nog ditt ansiktssmink som luktar så gott.", och då blev hon sur. Men det var glömt efter ett tag, när vi dansade vidare till den här låten.



Och till tonerna av den vaknade jag. Musiken var så verklig att jag hörde den inuti mitt huvud en lång stund efteråt. Var tusan kommer drömmar ifrån?
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilken underbar video! Tack för den. Både dottern och jag tycker att folk borde dansa så där nuförtiden.
Om du missade Jeeves & Woostervideon som fanns där kommer länken här - den är också kul, fast på ett helt tvärtom sätt.
http://www.youtube.com/watch?v=BWnB0hQWGdI&NR=1

stationsvakt@gmail.com sa...

anna: Åhå. Den hade jag inte sett.