tisdag, april 08, 2008

Tisdag morgon

-
-
Ordet "cirkusfreak" är ju riktigt bra. Jag vet inte var det kommer ifrån, men för några år sedan blev det vanligt att använda det i vissa situationer. Fast det är ju ett engelskt ord, det går inte att komma ifrån, även om det ska särskrivas på engelska, och svenska varianter borde ju vara att föredra. Så nu, äntligen, har jag hittat en översättning jag gillar. Det är från koontz-boken "Vakande ögon" det kommer: "Tivoli-tok".
-
-
-
En sak som är lite lustigt förresten, för att inte tala om att det är ganska könsdiskriminerande, det är att medan kvinnliga modeller måste vara snygga (åtminstone i ansiktet) så tillåts manliga modeller att se ut som riktiga cirkusfreaks (eller tivoli-tokar). Varför är det så? Bilden är hämtad från Metros pdf-version från idag.

Varför måste kvinnliga modeller vara snygga, medan manliga modeller tillåts se helt retarderade ut?
-
-
En arbetsledare på ett äldreboende har laddat ner barnporr. Han har nu självmant lämnat sin tjänst. Om det visar sig att han blir straffad för denna nedladdning, eller om det inte kommer att kunna bevisas någonting, så lär han inte få jobbet tillbaks. Antagligen kommer han att få svårt att hitta ett jobb över huvud taget. Men hur det nu är och blir - är inte just ett äldreboende ett ganska lämpligt ställe för en pedofil att arbeta på?
-
-
På tal om ämnet två snäpp ovanför - mode - så tipsar Hugo om ett set på flickr: "Sears & Roebuck spring and summer 1938".
-
-
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Daniel sa...

Haha, jag tänkte samma sak om pedofilen när jag läste artikeln tidigare i morse.

Var annars är bättre liksom?

stationsvakt@gmail.com sa...

nihon: Jobbet kanske till och med var ett straff för honom. :-D

Petra sa...

Tivoli-tok! Jag gillar ordet. Det jobbar några sådana på mitt jobb.

stationsvakt@gmail.com sa...

Petra: På mitt med (osäkert om jag själv är en av dem).