tisdag, juni 10, 2008

Befrielsen

Det är som att värmen - kvalmet - tog tid på sig att tränga in i rummet. Det gick hyggligt lätt att sova de här riktigt varma dagarna, men inte förrän värmen var på tillbakagång trängde det varma och in i rummet jag sover i. Nå, tre timmar blev det - med fullt öppet fönster.

Efter flera dagaars värme - och hetta, rentav - kan det kännas skönt med lite regn. Och så lukter det ju så gott också.

Men nu i morse kom befrielsen i form av några små droppar som fräste till mot asfalten vid busshållplatsen där jag stod. Jag sitter på jobbet nu, och ser ut genom fönstret. Regnet smattrar mot marken. Skönt, tycker jag.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

11 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår dig precis. Själv lät jag AC'n stå på med full effekt på jobbet igår kväll så att jag förhoppningsvis får en någorlunda sval dag på jobbet idag.

stationsvakt@gmail.com sa...

anonym: Lyllos du. Jag har ingen AC jag. Ha en skön dag.

Peace in mind sa...

Jag är lycklig, sitter och äter frukost under tak och njuter...

Maila gärna bilden!

Anonym sa...

Åh, regn... jag längtar!

stationsvakt@gmail.com sa...

anna: Nu e jag på jobbet. Mailar den sen.

Ullah: Inget hos dig ännu?

Daniel sa...

Här regnar det inte ... än... det är rätt svalt nu dock... men alla träd hänger så trist och allt gräs är brunt.

Anonym sa...

Det är som hos Anti - lite gråare, lite svalare men ledsna växter och gulbruna gräsmattor. Sedan första maj då det kom typ två droppar har vi inte sett regn här.

stationsvakt@gmail.com sa...

antimonite/ullah: Såhär nån timme efter att jag skrev det har det slutat regna, och marken är redan alldeles torr.

Anonym sa...

Ja, och här har solen tittat fram igen mellan molnen och det blåser som sjutton. En massa torra löv, nästan höststämning om det inte vore så varmt.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Håll ut. Snart kommer tre månaders regn.

Anonym sa...

Jag är rädd att du har rätt.