lördag, augusti 30, 2008

Egna ringsignaler till mobilen

På bloggen Sony Ericsson P1 blog, som jag hittade via Beta Alfa, hittade jag ett nätbaserat program i vilket man gör ringsignaler till sin mobil. Lätt som en plätt, inga inloggningar eller så.

Det går till som så att man bara laddar upp en låt (eller ett ljud eller vad som helst) som man har i sin dator till AUDIKO, som programmet heter, och klipper ur en lämplig snutt från den. Sedan kan man ladda ner ringsignalen, dela med sig av den på facebook, eller blogga om den som jag gör nu (man får en embedded-kod).

Hur man gör för att stoppa in signalen i sin mobil har jag ingen aning om, för jag har aldrig ägt någon mobil som har varit nyare än ganska gammal. Här är några ringsignaler jag gjorde.










by audiko.net — ringtones.











by audiko.net — ringtones.











by audiko.net — ringtones.











by audiko.net — ringtones.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hörru! Vissa av domdär har inte varit döda i 70 år ännu! (Eller vad det är nuförtiden) Fy på dig!

Mark Mothersbaugh var intressant! Ska se vad mera han gör...

Anonym sa...

10cc! Mina idoler!

stationsvakt@gmail.com sa...

mumfi: Låten ingår i filmmusiken till "The Life Aquatic with Steve Zissou".

Ullah: In me'n i mobilden då. :-)

Anonym sa...

Jo, jag kollade upp det. Den filmen verkar ju riktigt bra! Hur kan jag ha missat den? Nästa videobutiksbesök inkluderar definitivt den.

Men förutom introt till den låten måste jag nog säga att Mothersbaugh verkar mest konstig. Och vad är grejen med BOb och the subgenius? Har aldrig riktigt förstått om de är på allvar dedär killarna eller är det så att vissa är det och de andra driver med dem?

Bah! Humbug!

Ulrika Good sa...

Jag vill gärna höra en rapport om hur det är att höra Fred Åkerströms basvibrato varje gång du har någon på tråden :-).

stationsvakt@gmail.com sa...

mumfi: Det är nog inte på allvar.

ulrika: Som sagt, min gamla mobil kan bara pipa.