torsdag, oktober 02, 2008

Första från den första, och så vidare

I dag presenterade Thomas Östros och Mikaela Valtersson, ekonomiskpolitiska talespersoner för socialdemokraterna respektive miljöpartiet, sina gemensamma budgetförslag. Starka känslor, kraftfull dans och ett dynamiskt samspel mellan dansarna i en sant internationell föreställning med konstnärer från sju olika länder. Sven-Erik Karlsson säger sig aldrig ha sagt att det var mitt publicerande av adressen som ledde till säkerhetssamtalet eller patrullerandet. I like. Dessutom har Språktidningen och jag numera en mack ihop.

Hjälp! Jag fattar ingenting.

Jaså du förstår ingenting. Inte så konstigt, för texten ovan bilden är bara ett ihopkok av olika texter. Jag valde ut fem bloggar på måfå. Från den första bloggen tog jag den första meningen i den aktuella posten, och från den andra bloggen tog jag den andra meningen. Och så vidare i följd.

Experimentet utgår från att du - läsaren - antar att texten har en mening, och att den antingen var svårförståeligt skriven, alternativt att du själv har svårt för att fatta. Nå, lyckades din hjärna ändå bygga ihop bitarna till ett sammanhang? Min gjorde det inte.

Bloggarna jag använde mig av var i tur och ordning: Jonas Morian PromeMorian, Fanspan, I hell-mans värld, the real mymlan och Lotten. Bilden hittade jag här, och den har inte något med texten att göra, utan är endast till för att separera den övre texten från den undre.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

11 kommentarer:

Magnus Carlbring sa...

jorå: jag fattar nog alltihop

konklusion: dadaismen är ingen farosot bara en annan sorts blädderblock

Martin Klasch sa...

fin tjej baj thö wäjj.

stationsvakt@gmail.com sa...

embryo: Fast min grej var nog ingen dadaism, utan ett slags strävande efter ordning.

p-e: Javisst, bloggen jag hittade den på har många bra grejer.

Anonym sa...

Texten fick mig att förstå att du, Johnny, är inblandad i stora grejer.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Det kanske är the Matrix som skymtar i fogarna? :-D

Magnus Carlbring sa...

dadaismen är också strävan efter ordning: och inte

i ickelogiken anar man det romerska imperiets återkomst upp genom en groddamm i skogås

stationsvakt@gmail.com sa...

embryo: Det romerska grod-imperiet.

Anonym sa...

Angående textrader tagna i icke sammanhängande format kan det fiktiva i dessa raders framträdande få ett helt nytt innehåll beroende på substansen i dessa textrader och den vändning dessa textrader i dessa löst sammansatta rader kan få mot vad de nu var tänkta som från början där man ju i dessa fall frångått det verkliga budskapet och tvingat fram en andra realitet beroende på denna sammansättning,eller hur !?.

http://img295.imageshack.us/my.php?image=1205627333tv5.gif

Pelle

stationsvakt@gmail.com sa...

Pelle: Haha, den bilden borde vara obligatorisk på alla forum.

Anonym sa...

Trodde ett tag att den här blivit en politisk blogg ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

gina: Det är det också, men som varande moderatkommunist har jag svårt att sätta ord på mina tankar. :-)